BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

marți, 11 mai 2010

Hip-Hop romanesc in 2009

…sau un scurt rezumat, în viziunea-mi proprie, despre rap-ul românesc în anul ce e pe cale să se termine. Nu am s-o lungesc inutil, am să vorbesc doar despre cele mai bune materiale şi despre marile dezamăgiri.

În martie s-a lansat Carbon – “Reacţii adverse” (Facem Records), un dublu-CD ce îl aşteptam cu toţii încă din vremurile în care se spunea că va apărea sub denumirea de “Alchimistul”. Eu pe Carbon am ajuns să-l apreciez dintr-un live la Urban Groove, alături de Cedry2k (Equinox îşi spuneau) când m-a “dat pe spate”, no doubt. Însă materialul în cauză m-a dezamăgit. E adevărat, mă aşteptam la foarte mult de la acest album şi, datorită duratei acestuia (muuult prea mare), l-am găsit ca fiind prea lung şi plictisitor. “4la verde” şi “Sâmbăta morţilor” sunt şi acum “pe repeat”, însă în rest… Prea multă aşteptare pentru un (dublu-)CD deloc impresionant.


Asculta mai multe audio Muzica

Martie mi-a adus şi una din cele mai bune piese ale acestui an, de pe EP-ul “Asfalt tango (Hades Records) al lui Ortega, producător ce nu o singură dată în acest an mi-a bucurat auzul. Piesa “Pogany’31” al lui Butch de pe material este o capodoperă, şi aştept 2010 pentru albumul acestuia – “Fiul Risipitor“.


Asculta mai multe audio Muzica

Oricât de mult şi-ar fi schimbat stilul, Puya a reuşit în acest an să readucă hip-hop-ul pe TV şi radio cu “Undeva în Balkani” de pe albumul lansat în aprilie, “Românisme – Partea I” (MediaPro Music). Ok, poate nu e ca La Familia din ‘98, însă cu siguranţă am fost mai mult decât încântat să-l aud pe Puya în FM, printre atâta popcorn “house ” (între noi fie vorba, house-ul are valenţe total diferite faţă de mizeriile astea numite “hit-urile verii” ).


Asculta mai multe audio Divertisment

Raku – “Rezistenţa” (Chill Brothers), aprilie – 12 piese (nici nu-i trebuie mai multe unui material bun) cu 12 stări diferite. Jos pălăria! Nu pot să nu menţionez de track-urile “Doi” şi “Strike like“, stălucite, de-a dreptul. E unul din cele mai bune albume de anul ăsta.


Asculta mai multe audio Muzica

E mai, şi apare “Probe audio” (OkapiSound) al lui Guess Who, care e materialul anului pentru mine. Eu nu-l ştiam atât de bun pe Guess Who până nu a apărut solo, departe de 20CM, sub tutela OkapiSound, ce are la bază cei mai buni producători din România – trupa Agresiv. E albumul perfect. L-am ascultat de zeci de ori şi încă nu m-am plictisit. Să mai zic că “Tu” e piesa anului?


Asculta mai multe audio Muzica

0 comentarii: